De vrieskist die ons leven heet - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Carla Koelewijn - WaarBenJij.nu De vrieskist die ons leven heet - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Carla Koelewijn - WaarBenJij.nu

De vrieskist die ons leven heet

Door: carlakoel

Blijf op de hoogte en volg Carla

26 November 2010 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Hey!!
We zijn weer terug in de lodge, de oude vertrouwde Maswik lodge, na even een uitstapje te hebben gemaakt naar Tempe, AZ. Ligt bij Phoenix en daarbij ligt ook de Arizona Mills shopping mall, die best groot is.
Gerieke heeft haar hoofd- en handbagage ingedeeld op papier en er is misschien nog ruimte over. Ligt eraan hoeveel malls er nog komen waarschijnlijk. Je wordt blind als je al die dingen ziet voor veel te lage prijzen......

Voor al onze Amerikaanse vrienden (en Dan), leuke, gezellige en lekkere Thanksgiving gehad?

Gister wakker geworden in een vrieskist, ook wel bekend als de auto of ons huis. Man, wat is het koud. De voetjes zijn gevoelloos. Even bang dat we geen tenen meer hebben, maar gelukkig komen we er in de wc van de lodge achter dat ze er nog zijn. Langzaam en pijnlijk warmen ze op. Hiken, 12,5 km langs de west rim van de Grand Canyon. Het vriest nog steeds hard en ik kan niet opwarmen. Gerieke zweette alweer bij het optillen van haar rechterbeen, dus ik heb nu ook haar handschoenen aan. Nog steeds niets.
Bijna aan het eind kijken we uit over de canyon, die er heel mooi bij ligt vandaag, het is heel mooi weer, en kunnen we wel wat voedsel gebruiken. Ik denk meteen aan de beste stamppot ever van Sharon. Daar droom ik ook iedere nacht van trouwens.
We gaan terug met de shuttle bus, dat kan hier, ook weer top geregeld. Lekker warm, elk’s spotten (die er hier heel anders uitzien dan in Yellowstone) en een leuke buschauffeur. Die laatste vertelt dat het vannacht -4 Fahrenheit was, dat is -20 Celsius!!! Niet zo raar dat we het koud hadden dus. Trouwens geen slangen of tarantula’s gezien hier en ook geen beren. Dus granny Leni kan hier gerust een paar dagen doorbrengen rond deze tijd van het jaar. Misschien iets voor de volgende trip?
Lekker in de lodge zitten, hot chocolate en internetten. Ger’s haartjes wapperen weer mooi blond in de autoverwarming, want die heeft ze gewassen temidden van de hele lodge die af en aan loopt in de wc. Het is trouwens opvallend druk hier. Het is thanksgiving vandaag, niet iedere Amerikaan viert dat schijnbaar thuis met z’n familie en een dikke kalkoen. Wel gezellig hier dus.
Rond 18:30 uur vertrekken wij richting Tempe. Onderweg zien we al een mijlenlange file op de snelweg staan die naar een shopping mall leidt....... Wat is dit! Die Black Friday is echt een ding hier. Een uur later om 23:00 uur komen we aan bij onze bestemming. Hier kunnen we gelukkig wel gewoon de parkeerplaats op rijden. Het komende uur stromen de auto’s binnen en wordt de rij voor de deur steeds langer. Het is een stuk warmer hier, geen bevriezingsgevaar dus. Kunnen we lekker slapen vannacht.
24:01, daar gaan we!!!!!

• 27 November 2010 - 11:32

Hans:

We kunnen nu ook een beetje met jullie meeleven hiero. In de Stad (Groningen dus) vroor het vannacht 8,3 graden Celsius.
    Plegen jullie nog een kort bezoekje aan Florida om nog ff een beetje zon mee te pikken? Volgens weahter.com is het daar zo´n 80 graden F...