In het land der blinden - Reisverslag uit El Paso, Verenigde Staten van Carla Koelewijn - WaarBenJij.nu In het land der blinden - Reisverslag uit El Paso, Verenigde Staten van Carla Koelewijn - WaarBenJij.nu

In het land der blinden

Door: carlakoel

Blijf op de hoogte en volg Carla

01 December 2010 | Verenigde Staten, El Paso

Het zwijgen is voorbij. We gaan terug naar Black Friday. De tas is nog niet ingepakt, dat baart ons niet zoveel zorgen, het gewicht des te meer. Dat wordt creatief inpakken dus of drie stuks handbagage... Als we in Nederland maar zo door kunnen lopen, dan komt het allemaal goed. Gelukkig komen onze vaders ons ophalen en die zijn heel sterk, dus die kunnen ons makkelijk redden van de douaniers.

Om 12:01 am begonnen met shoppen. Het is druk, wij gaan eerst pinnen en plassen. Heel belangrijk voordat je gaat beginnen aan de Black Friday uitverkoop weten we al snel.
Eerst de Nike Factory Store, weinig dames schoenen, gelukkig voor Ger kan zij ook kinderschoenen aan met d’r baby voetjes. Ik vind er zelfs schoenen in mijn maat tussen. Zelfs de voeten van Amerikanen zijn blijkbaar te dik... Kijk ik naar rechts, zie ik daar een hele wand met alleen maar schoenen voor dames. Neeeee, te veel! Uitzoeken maar. Er kan nog maar één paar mee in de backpack, dus dat is mooi...
We lopen naar buiten met vier paar sneakers elk........ Even serieus, zo’n deal kun je niet laten liggen. 25 dollar voor een paar Nike’s en dan ook nog eens 20% extra kassa korting, gaat nergens over. Maar nu is het echt klaar, schoenen kunnen niet meer mee. Kleding, dat kun je nog aantrekken in het vliegtuig, maar vier paar schoenen over elkaar wordt wat lastig. En dat is een grote helaas.
We hebben honger, dus even wat energie halen uit een frozen yoghurt die je zelf mag tappen en toppen. Geniaal. Pindakaas ijs is wederom de bom.
Volgende is de Vans outlet, Gerieke kan zich bedwingen, met moeite (wat betekent dat ze met d’r ogen dicht door de winkel loop), ze weet welke Vans ze wil en die staan hier niet tussen. Wel kopen we allebei een jurkje. (Die invloed heeft Gerieke op mij.)
Dan de Reebok outlet, gewoon alleen even binnen kijken. WAT zijn dit voor kortingen, 30 dollar per paar, het derde paar gratis en dan ook nog eens 10 dollar extra korting. Passen passen passen. En van passen komt kopen, helemaal blind voor de gevolgen zijn we. Ik heb nog last van kleine backpack inpak/ gewicht paniek aanvalletjes, maar Ger heeft in een vlaag van opzettelijke verstandsverbijstering zo drie paar bij elkaar gezocht. Dat duurt bij mij natuurlijk wat langer, moet zelfs een paar afschrijven, want de deal is derde paar gratis en niet het vierde. Dat lukt, afrekenen en weg hier!! We zouden zo nog drie paar mee kunnen nemen.
Gelukkig is het nu echt over met de vette schoenen, hoeven we alleen nog maar de kleding winkels af te gaan. Dat zijn voor ons de Forever 21 en de Old Navy, twee winkels die wat ons betreft klaar om te importeren zijn. Daar gaan we ook nog even los.
Om 07:00 uur lopen we weer naar buiten... en dat hadden we niet verwacht. De bedoeling was shoppen tot uur of 3 en dan als het moet morgen verder voor de rest. Is het al 07:00 uur! Hebben we zeven uur achter elkaar gewinkeld! Dat voelt helemaal niet zo, wij dachten dat het ook echt pas een uur of 3 was. Kunnen we toch nog wel een nachtje doorhalen op onze leeftijd.

Naar de Walmart parkeerplaats om daar te slapen, maar eerst even al onze 14 paar schoenen uitstallen. Wat zijn ze mooi. :)

Om 12:00 uur worden we wakker met de zon op ons gezicht, zo’n verschil in temperatuur hier. En dat terwijl ik mezelf had voorgenomen niet wakker te worden voor 16:00 uur.
Inkopen doen bij de Walmart, de voedsel voorraad moet aangevuld worden.
Ontbijt, lunch en avondeten bij In ‘n’ out burgers, ons aangeraden door David, we weten zelfs al welke burger we moeten bestellen. 300 bakjes ketchup getapt en Ger is er klaar voor. Lekkere burger, nog maar een dan.

We rijden weer richting Grand Canyon om 16:00 uur, onderweg stal ik nog een keer alle schoenen uit, gewoon omdat ze zo mooi zijn. OH wat zijn ze mooi! Er kan niets meer bij, het is te veel, dit krijgen we nooit ingepakt. En toch hebben we spijt dat we niets hebben gekocht in de Vans Outlet. Die moeten we dus nog even zien te vinden onderweg........
Zulke deals kun je echt niet aan je neus voorbij laten gaan. Nu maar hopen dat de douane in Nederland dat wel doet....

• 02 December 2010 - 04:14

Nog Steeds Okselfris:

Wederom meer foto's op gerieke.waarbenjij.nu

• 02 December 2010 - 07:50

JG:

Zo te horen zijn de drie doldwaze dagen hier er niets bij ;-) Ik ben benieuwd naar jullie douaneverslag straks :-p

• 02 December 2010 - 18:33

Doriene:

ok, ik tel nu 8 paar schoenen in Geriekes tas (incl die van Beijing) en 7 in de van Carla...en misschien hadden jullie ook nog schoenen uit Nederland mee...?
    hmmm.... succes met inpakken....

• 02 December 2010 - 18:58

Mkk:

Als de douaniers dan maar dames zijn.. want dan bezwijken ze wel voor de charme van de pa's. Anders.......

• 02 December 2010 - 19:08

Soraya:

WHAAAAAAAA IK GA VOLGEND JAAR MEESHOPPEN, MIJN GOD WAT EEN FESTIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 03 December 2010 - 23:59

Hans:

Check vooral je meel Carla. Misschien staat er in Haren een huisje op je te wachten...