Bloed, zweet en meer bloed onder je nagels vandaan - Reisverslag uit Airdrie, Canada van Carla Koelewijn - WaarBenJij.nu Bloed, zweet en meer bloed onder je nagels vandaan - Reisverslag uit Airdrie, Canada van Carla Koelewijn - WaarBenJij.nu

Bloed, zweet en meer bloed onder je nagels vandaan

Door: carlakoel

Blijf op de hoogte en volg Carla

14 Oktober 2010 | Canada, Airdrie

Hey!

We zijn in Canada, bij Candice, vriendin van Gerieke. Zo gastvrij ook weer, fantastisch.

Maar eerst zijn we aangekomen in Amerika. En that is a pain!
Overstap hadden we in Seoul, een hele dag, dus die stad hebben we ook gezien. Was heel leuk, Gerieke wil er zelfs wel wonen. Dus aan plekken in Azie om te verblijven geen gebrek straks.
Toen moesten we het vliegtuig in naar Amerika. Al de vijfde vlucht die we maken binnen twee maanden. Zoals de meeste wel weten wordt je handbagage altijd gecheckt. Amerika vindt het nodig dat, net voordat je het vliegtuig instapt, nog een keer te doen.
In het vliegtuig worden we volgestopt met voedsel en films. Fijn is dat. Asiana Airlines is ook weer 'een beste maatschappij van'.

In Ameriaka aangekomen moet je door customs en die willen alles van je weten. Aso's. Wat we precies gaan doen, hoe we dat gaan doen, waarom, met welk geld, hoeveel geld en hoe we daaraan komen, wanneer we weer naar huis gaan, of we daar op zoek gaan naar een baan. WAT?!!! Wat gaan jullie met die informatie doen? En het ergste is dat ze niet aardig zijn, klojo's zijn zelfs. Dan denk je erdoorheen te zijn, komen er bij de bagage band nog drie mensen naar je toe om te vragen wat je wel niet in Amerika komt doen. Alsof wij daar willen blijven, in Nederland hebben we veel betere voorzieningen.

We zijn binnen, auto ophalen, een compact hebben we, dus we mogen er een uitzoeken in de compact rij. Hmmm, even checken of we wel in de goede rij zoeken, want hier is niets compacts aan. Auto van m'n ouders is er niets bij.
In Amerika schijnt dit toch echt een compact te zijn, dus aanknappen. We kunnen er ook in slapen en dat is ideaal weten we nu.
Het is een automaat, even vragen hoe dat werkt en een paar keer de fout maken te willen schakelen en dan in een klap stil te staan. Gelukkig zitten er goede gordels in.

Seattle schijnt een leuke stad te zijn, dus daar rijden we doorheen. Check... Naar de Walmart, een reuze supermarkt om 100 blikken voedsel in te slaan. Wij maken onze auto zelf wel compact. En een TomTom aangeschaft. Meteen al onmisbaar.
's Avonds geslapen in een motel, waarvan je hoopt dat je auto er morgen nog staat. Maar wel lekker kunnen douchen.
Volgende dag naar Mount St. Helen gereden, een camping gezocht (hele mooie midden in het bos), track gelopen, vuurtje maken, hout hakken, mac and cheese eten (goeie shizzle) en slapen in ons zeker niet meer dan twee persoons tentje.
Gerieke werd na twee uur slapen al wakker, want het is KOUD! En Gerieke slaapt in alle kleren die ze bij zich heeft en zo ver ingesnoerd in haar slaapzak dat een normaal mens zou stikken. Om 07:00 uur durf ik de kou ook te trotseren en heeft Gerieke de thee al klaar. Lekker.
Spullen inpakken, verwarmin in de auto vol open en gaan. Naar Mt. St. Helen. Dat is een vulkaan, daar lopen we een track, heel mooi, HEEL mooi. In 1980 was de laatste uitbarsting, dus de lava stroom is nog goed zichtbaar. En het is heel mooi weer, ook niet onfijn.
Om 17:00 uur hebben we afgesproken met Ted en Jennifer in Eugene en dat is nog 5 uur rijden dus tijd om te gaan om 12:00 uur.

Om 17:45 komen we aan in het sportieve Eugene. De lonely planet had ons al gewaarschuwd. Rennende mensen overal.
Ted en Jen zijn echt super gastvrij. We hebben ze trouwens ontmoet in Vietnam, Halong Bay. Jen maakt lasagne die volgens Ted niet spicy genoeg is. Vinden wij niet erg, wij hebben nog steeds een China hotpot trauma. Lasagne is heerlijk en Ted gooit z'n spices er zelf nog over. En chocolate sprinkles over alles. :)
En dan komt het toetje. Zo'n lekkere brownie hebben we NOG NOOIT gegeten!

Ted en Jen gaan slapen en wij mogen alles gebruiken wat we willen. Bedankt daarvoor.
Wij slapen fantastisch in een bed op onze eigen kamer met eigen badkamer. Zeker na zo'n koude nacht in ons zeker niet meer dan twee persoons tentje.

En dan zou ik bijna de kat vergeten! Ze hebben een kat, Miuuw heet ze. Fantastisch beest. En ze is DIK. (Sorry Ted en Jen (en Miuuw) maar ze is echt de dikste kat die we ooit gezien hebben.)

En dan nu foto's uploaden.

Groetjes!

• 15 Oktober 2010 - 03:29

Aly Hop:

Ha ha , jullie hadden het tentje beter in de auto kunnen opzetten. Ik lees je reisverslag elke keer met veel plezier Carla. Wat beleven jullie veel zeg! Fantastisch.

• 15 Oktober 2010 - 08:44

Soraya:

Maar serieus die kat is echt dik!

• 15 Oktober 2010 - 09:46

Marlies:

Hahaha die kat echt serieus....ik heb ook nog nooit maar dan ook nooit zo'n dikke kat gezien...grandioos:D
    Ik ben heel erg jaloers op jullie....wat ziet het er allemaal fantastisch uit en hoeveel foto's hebben jullie inmiddels al gemaakt?
    Ik ben super benieuwd naar al jullie foto's en heb erg gelachen tijdens het verhaal. Ook dat jullie een aantal keer plots stil stonden....zie het zo voor me:D:D:D

Veel plezier nog

XXX

• 15 Oktober 2010 - 17:35

Alie Hopman:

om de paar dagen kijk ik of je weer een nieuwe reisverslag er op heeft staan.
    zo leuk vind ik het om te lezen waar mijn nichtje nu weer zit en wat ze heeft meegemaakt.heel leuk die foto's vooral die DIKKE kat gelukkig zijn die van mij niet ZO.

• 15 Oktober 2010 - 17:37

Kirsten:

Haha dat probleem met een automaat hadden we in Australië ook. Ik heb ook een aantal keer met mijn neus tegen de voorruit gezeten toen één van mijn reisgenootjes wou schakelen met de rem :-S Naja, jullie weten nu dus ook hoe dat gaat :-D
    En Carla, ik zie werk voor je ;-) Die kat kan volgens mij wel wat leefstijladviezen gebruiken!
    Ik ben benieuwd naar jullie avonturen in Canada. Heel veel plezier nog!

xxx

• 15 Oktober 2010 - 19:48

Jessica:

Zo Leuk.
    Vooral die dikke kat!
    Haha

• 16 Oktober 2010 - 10:35

Hans:

Sterkte met de kou dames. Misschien scheelt het wat dat de overgang in NL niet zo groot is als jullie wat geacclimatiseerd zijn in Canada. Wat het weer betreft dan...
    Echt te gek lijkt het me om in zo'n korte tijd zoveel te zien van de meest verschillende plekken in de wereld! Geniet!