Grand Canyon, the final part - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Carla Koelewijn - WaarBenJij.nu Grand Canyon, the final part - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Carla Koelewijn - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, the final part

Door: carlakoel

Blijf op de hoogte en volg Carla

27 November 2010 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Nog één keer, de laatste keer en nu echt, vanuit de Maswik lodge in, jawel, de Grand Canyon.

Vanmorgen wakker geworden, lekker uitgeslapen, in een vrieskist auto zonder dat wij bevroren waren. Alle kleren die je hebt aandoen werkt dus. En het feit dat we gisteren KAPOT waren waarschijnlijk ook.
Het is weer heel mooi weer, wij gaan nog een laatste keer de canyon in hiken. Een korte vandaag, kunnen we vanmiddag nog even internetten en dan naar Bryce Canyon rijden.
Nu aan de oostkant van de south rim de canyon in. Heel mooi ook hier weer. Onderweg komen we twee Duitse jongens tegen die in Amerika werken. Daar lopen we de rest van het trail mee. We lopen toch nog verder naar beneden, tijd zat, wordt een iets meer dan 10 km round trip. We zitten lekker in het zonnetje beneden, helaas geen condor die z’n vleugels besluit te spreiden en op de warme lucht mee naar boven te drijven. Maar het is mooi hier en wij hebben 19 paar schoenen in de auto liggen, dus het maakt allemaal niet meer uit...
Boven aangekomen met de shuttle bus naar de parkeerplaats. In de bus zitten we naast een 7-jarige tante Gerie (van Gerieke). Kleine tante Gerie’s zijn heel schattig. Martin en Andi een lift geven naar hun auto, wat knap is, want de auto ligt vol met... spullen zeg maar.
Onze favoriete maaltijd wraps als lunch. In de lodge, die ondertussen ons tweede huis geworden is, gebruik maken van wifi. Daar checken we het weer en zien we dat het morgen overal gaat sneeuwen. Morgen dus niet naar Bryce... alweer niet. De lodge is een perfecte plek om winter weer te ontvluchten, dus laten we dat hier doen in plaats van een koude auto middenin het bos. Even een alternatief zoeken voor morgen, laat er nou net in Flagstaff (dicht bij Grand Canyon) een shopping mall zitten... En een Dairy Queen en bioscoop, we gaan voor die laatste, de nieuwe Harry Potter willen we zien.

De volgende keer vanuit Bryce of verder dan dat. Dat beloven we (vooral aan onszelf, want dit wordt echt te gek).

• 28 November 2010 - 12:42

Ma Rrie:

Bryce canyon en ZionPark geweldig he alleen jullie lopen/hiken heel wat af met bevroren voetjes. Daar hadden wij GELUKKIG geen last van! Ben benieuwd naar je shopping uitspatting hmm Ik heb de laatste dagen ook kouwe handen en voeten de winter is TE snel vind ik..
    Waar vandaan vliegen jullie terug?

• 28 November 2010 - 13:36

Simon: